خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

 ۱۸۲ سند از ۳۸۰ سند وقفی استان اخذ شده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: برنامه سندی استان قزوین، باید ۳۸۰ سند باشد که تا کنون ۱۸۲ سند اخذ شده است.  
کد خبر: ۹۴۴۱۵۱۳
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه مشترک رؤسای بنياد مسكن انقلاب اسلامی كشور و سازمان اوقاف و امورخيريه کشور با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و رییس بنیاد مسکن استان قزوین به صورت ویدیو کنفرانس و با محوریت بررسی روند پیشرفت تفاهم نامه بین دستگاهی و اخذ سند اراضی اوقافی از سوی بنیاد مسکن برگزار شد.

 

 حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این جلسه که با حضور حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دکتر نیکزاد رییس بنیاد مسکن کشور برگزار شد، بیان کرد: برنامه سندی استان قزوین، باید ۳۸۰ سند باشد که تا کنون ۱۸۲ سند اخذ شده است.

 

وی گفت: با مشارکت بنیاد مسکن استان قزوین، برداشت ۱۴۰ سند انجام شده و ۷۷ مورد در دست صدور سند توسط بنیاد مسکن استان قزوین است که امیدواریم بزودی انجام شود. 

 

مدیرکل اوقاف استان قزوین اظهار کرد: طی سال های گذشته تا کنون از طریق بنیاد مسکن استان قزوین ۸۵۰ سند اخذ شده است.

 

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: در بحث تفاهم نامه اداره کل اوقاف و بنیاد مسکن استان ۲۳ پلاک تعیین تکلیف شده و ۱۲ مورد آن صورت جلسه شده که یک مورد آن همچون شهر کوهین، افراز موقوفه انجام شده و ۴۰۰ سند برای مردم در حال صدور است و ۶۴ سند برای موقوفه صادر شده است. 

 

وی با اشاره به وجود مشکلات در این زمینه افزود: مشکل اول در خصوص اسناد مساجد روستایی است که در استشهادیه بیان شده که نظر شورای روستا نیز مهم است. شوراها بعضا چون در امنای مساجد حضور ندارند همراهی لازم برای تایید را ندارند و خواهش ما این است که تصرف و فضای مسجد در روستا مورد قبول باشد و به همان میزان، بنیاد مسکن برای اوقاف سند صادر نماید. 

 

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به تعیین وضعیت گورستان های قدیمی تصریح کرد: در این حوزه نیز در شرح خدمات طرح هادی بنیاد مسکن، گورستان وجود ندارد و معمولا طرح های همچون فضای سبز را برای گورستان های قدیمی اجرا می کنند و از آنجایی که فضای سبز جزو تکالیف و وظایف اوقاف نیست و اداره ثبت برای اوقاف سندی صادر نمی کند که نیاز است این بحث نیز در طرح هادی گنجانده شود تا اسناد گورستان های قدیمی به نام اوقاف ثبت شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار